پيــام مقام معظم رهبري در نهمين اجلاس سراسري نماز
نوشته شده توسط : بــــــهـــــــــمن مــــعـــــــصــــــومـــــــی

 

متن نامه:
 
 
اگر چهدرباره نماز سخنان گزیده و پر مغز از ائمه معصومین (ع)و نیز متفکران و صاحب نظراندینی ، دلهای هدایت پژوه را روشن ساخته و به حقیقت و حکمت این فریضه بزرگ الهی آشناکرده است ، با این همه باید گفت جایگاه بلند پایه نماز هنوز برای بسیاری از مردمحتی آنان که نماز را فریضه میدانند  و به جای می آورند به درستی شناخته شده  نیست.
بی شکآگاهان جامعه اسلامی در این باب وظیفه ای سنگین به عهده دارند و جای آن است کهروشهای تبیین و روشنگری برای ادای حق به کار گرفته شود.
باید گفتکه نماز معبر اصلی برای سلوک انسان در راهی است که ادیان الهی در برابر آدمی نهادهاند تا بتواند از آن به به هدف و غایت اصلی حیات یعنی رستگاری و خوشبختی دنیا وآخرت دست یابد. نماز اولین قدم سلوک الی الله است ولی ظرفیت این عمل الهی به اندازهای است که در اوج کمال بشری نیز میتواند بال پرواز انسان عرشی شود،تا آنجا کهبرترین انسان تاریخ یعنیپیامبر گرامی اسلاممی فرماید:«نماز نور چشم مناست»و در هنگام فرا رسیدن وقت نماز از موذن خود میخواهد که با سر دادن بانگ اذانجان او را کامیاب و سر شار از راحت و امنیت سازد.شاید بتوان گفت که هیچ عامل عبادیدیگری این گونه در همه مراحل تکامل معنوی انسان برای او کار گشا و نیرو بخش و پیشبرنده نیست.
نماز ازآنجا که اولا" سلامت و تعالی اخلاقی و معنوی به افراد جامعه می بخشد و ثانیا" از آنرو که با شکل و محتوای ویژه خود ،نمازگزار را به انضباط میکشاند و از بیهودگی وولنگاری نجات میدهد،به حق باید یکی از عوامل مهم انضباط و انتظام اجتماعی شناختهشود. اگر نماز با حضور و از شوق و در هنگام فضیلت در میان مردمی رواج پیدا کند،اینها دستاوردهای قطعی آن مردم خواهد بود بدیهی است  نماز از سر کسالت و بی حضورو یا خود نمایانه هیچ یک از فواید را نخواهد داشت. اکنون که بحمدالله به همت شماکمر بستگان امر نماز حرکت تازه ای در جهت کشانده شدن دلها به نماز به راه افتادهاست،لازم است که از ظرفیت عظیم این عطیه الهی بیشترین بهره برده شود. فضل و توفیق وهدایت الهی و دعای حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه را برای شما نمازگزران مسئلتمیکنیم.
سیدعلی خامنه ای



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 493
|
تعداد امتیازدهندگان : 164
|
مجموع امتیاز : 164
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: